Доц. Мирослава Кадурина: Правилното хранене е важно за здравата кожа

Повечето от нас залагат на козметични продукти и процедури за подмладяване на кожата, но често пренебрегваме един друг източник на здрава и красива кожа: правилното хранене.

За да функционира добре, нашето тяло има нужда от набор хранителни вещества, включително витамини и минерали. Всяко вещество има определена роля в организма и работи заедно с останалите хранителни елементи, за да сме здрави. Нека да разгледаме кои са хранителните вещества, които влияят на кожата ни:

Витамин С: този витамин участва в естествения синтез на колаген. Освен това той е и анти-оксидант, който помага за елиминирането на свободните радикали, причиняващи бръчки.

Витамин Е също има анти-оксидиращи качества и е ефективен в защитата на кожата от вредните слънчеви лъчения.

Витамин А: недостигът на този витамин може да довете до суха кожа или до ред дерматологични проблеми, като например акнето.

Витамини В2, В3 и В6: това са комплексни витамини, които играят важна роля в поддържането на кожата. Недостигът им в организма може да причини и анемия.

Селений: минерал, който специалистите свързват с превенцията на рака на кожата. Той също ни предпазва от вредите, които слънцето нанася.

Цинк: цинкът е необходим за производството на колаген и еластин, протеините, които правят кожата ни гъвкава.

Попитахме доц. Мирослава Кадурина, един от най-добрите дерматолози у нас, кои храни да изберем за здрава кожа и тя ни състави за нас следния кратък списък:

Пълнозърнести хлябове, паста и ориз – те съдържат висока концентрация на витамините В, анти-оксиданти и фибри, които спомагат за изчистване на кожата от токсини.

Бадеми – съдържат богат микс от хранителни вещества, вкл. Витамин Е, желязо, селений и цинк.

Домати – чудесен източник на ликопен, който предпазва кожата от вредите, нанесени от слънцето.

Броколи, карфиол, брюкселско зеле и спанак – всички тези храни съдържат много витамин С.

Киви, портокали, лимони, лайм, ягоди – също богати на витамин С.

Мазни риби – освен, че са полезни за мозъка, те имат и висока концентрация на витамините В и омега-мастни киселини, които се отразяват добре на кожата.

Ядки – повечето ядки са добри за кожата. Кашуто например съдържа високи нива на селений и други хранителни вещества, докато лешниците са отличен източник на витамин Е.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s